Semuanya untuk Nadi

Semuanya untuk Nadi
Image by FlamingText.com
Image by FlamingText.com
"Takdir kadang2 mempertemukan sesuatu tak diundang, menduga dalam bermacam ragam, memberi apa yang tidak dirancang..memaksa kita mengalirkan air mata kesedihan serta membuatkan kita rasa kehilangan. Namun takdir menerpa kita dengan erti perkenalan, menyulam erti kasih sayang, menanam erti persahabatan, menghadiahi kemanisan dalam kegembiraan, menusuk panahan sang ketabahan, menyemai benih keakraban, serta memberi peluang menilai siapa sahabat siapa kawan dan siapa sekadar kenalan yang mengisi ruang dalam episod kehidupan.."

Thursday, September 17, 2009

sambungan AW 2008

1) Asst. Head Committee Pub n Pro (Central Committee)

Memula miting, kami diberitahu biro central AW. Utk Pub&Pro dsandang oleh Ikhwan n aku (Planning n Research secretariat). Fuhhh Cabaran…cabaran… (Aku baru je nk lepaskan penat slps handle Arabic camp SBPI Gombak 4-6July baru ni). Mana tak nya, klu sebut je Pub&Pro, tugas2nya lebih tertumpu kpd persediaan sblm program. Dugaan pasti ada pabila komiti Pub&Pro subprogram mcm2 ragamnya. Ada yg wat poster dll terlebih dahulu n terus fotostat (wlupn dh dimaklumkan dlm miting ngn Pub&Pro central). Ini boleh effect pd bajet AW. Tp yg lebih parah, ada komiti subprogram tak wat pape sbb die igtkan Pub&Pro central yg buat. Hamboi..hamboi..hamboi.. Tulah, ms miting tak dtg, hntar wakil pun tak. Tu lah antara dugaannya. Ikhwan setelkan bab banner, aku setelkan bab pengesahan poster. Antara lain..Ikhwan setelkan iklan AW di masjid, aku setelkan AW iklan di library. Yg lain, aku g jmpa lecturer utk tashih (sasaran aku ialah Dr Wejdan, smbil nyatakan hajat meminta beliau menjadi hakim utk Cultural Night), wat handbill(ttg butiran keseluruhan program). Mengenai pengesahan poster lak, Ya Allah, punyerlah byk poster yg perlu dicop (Pengesahan tu bknnya leh dicop pd sehelai poster, then fotostat tp kena fotostat dulu bru leh cop pd setiap helaian poster!!). Dlm 2hari sblm aktiviti mengecop tu, aku cm biasalah contact sume komiti Pub&Pro setiap subprogram utk serbu GO IRK utk cop poster masing2. Tp bila tiba hari kejadian, emmm aku n Suhaila je wat aktiviti mengecop tu. Kak Yan siap tegur lg, “byknya poster…takkan berdua je buat? Yg lain mana?” Aku jwb, “Entahlah kak..diorg ada keje kot”. Mm At least hntr la wakil utk wat program msing2. Bukan berkira tp ia bkaitan ngn masa kami gk. -Aku ni berkejar ke sana sini, takkan aku nk tinggalkan suhaila wat keje sorang2? Aku taknak komen byk, masing2 dh besar, tau erti tanggungjwb.- Perghhhhh…punyelah jenuh nk ngecop tu, byk giler poster!! Sementara Suhaila wat cop tu, aku setelkan jap pelekat kuning pd banner(AW n Motivational Talk). Setengah pihak pndg remeh psl pengesahan ni. Tp kita akur jelah, klu disuruh dptkan pengesahan, kita buat jelah. Aku taknak ada pape masalah terutamanya perihal Pub&Pro. Mknanya, aku taknak lah, kang tetiba PM AW didakwa kerana poster ‘haram’ merata2 tempat ni. Biar susah tp Jgn timbulkan masalah.. After that, pembahagian tugas utk menampal poster di setiap kuliyyah n mahallah.

No comments: