Semuanya untuk Nadi

Semuanya untuk Nadi
Image by FlamingText.com
Image by FlamingText.com
"Takdir kadang2 mempertemukan sesuatu tak diundang, menduga dalam bermacam ragam, memberi apa yang tidak dirancang..memaksa kita mengalirkan air mata kesedihan serta membuatkan kita rasa kehilangan. Namun takdir menerpa kita dengan erti perkenalan, menyulam erti kasih sayang, menanam erti persahabatan, menghadiahi kemanisan dalam kegembiraan, menusuk panahan sang ketabahan, menyemai benih keakraban, serta memberi peluang menilai siapa sahabat siapa kawan dan siapa sekadar kenalan yang mengisi ruang dalam episod kehidupan.."

Tuesday, August 17, 2010

aduhaiiii aku nih.......

tadi lepas abes clas komputer..dengan taqdiim rasa aku yang tah pape nye...aku menapak pulang ke mahallah asiah, dengan kedua belah tangan sarat 1 beg guni jenama avon berisi buku library dan 1 beg guni besar berisi jubah2 pemberian Dr Rahmah kepadaku. Terima kasih ustazah....
Fikiranku melayang..tanpa menghiraukan keselamatan diri ketika melintas jalan. Teringat aku dengan 'kehidupanku' pada hari ini...
Ahad lepas ustazah ada call (tp tidak ku jawab kerna tak perasan) aku apakah aku berada di uia petang itu... aku jawab, "maybe saya sampai uia dalam jam 430pm kot. nape puan?" huhu. ustazah memberitahu..plannya mengadakan miting dengan wakil PG setiap department. Aku mengerti maksudnya.. Nak jadikan cerita, aku pasrah lagi redha sekiranya aku tidak menjadi 'komiti' persatuan PG kuliyyah IRK. Tiada kaitan soal giler pangkat ke giler kerja ke giler segala giler la....cuma hati nih rasa terkilan sekiranya tidak bekerja bersama Dr Rahmah. Kenapa?...sebab aku rasa 'makin dewasa' pabila melaksanakan urusan tertentu. Banyak yang dapat kupelajari daripadanya. Kurasakan rugi jika tidak menuntut ilmu daripadanya. Itu lah sebab utamanya....
Hmmmm klu takde rezeki, takpelah....huhu.

Then tadi di waktu on the way dari level 3 ke level 2...ku tegur Dr Saupi. Di awal perbualan kata ustaz,"haaa ana teringat psl duit tu...". "Takpelah ustaz, nanti2 lah pasal tu," "Ana tengok enti, baru ana teringat..muka enti ada tulis d.u.i.t" seloroh ustaz. "Eh takpe ustaz, nanti2 je saya jumpa ustaz pasal tuh. Sekarang nih saya banyak masalah nak fikir". oppppsssss.......

Tak lama lepas tuh, Nizar pun datang menyapa ustaz. Kami bertiga menuruni tangga. Sesampainya kami di level 2, aku meminta diri dulu namun dhalang. Selesai urusan dengan Nizar, ustaz bertanya kembali apakah masalahku. Aku segera menjelaskan,"Ustaz, sebenarnya bukanlah masalah...cuma otak nih banyak berfikir je..bla bla bla". kata ustaz,"owhhhhhh..biasalah tuh", Ustaz memberi kata2 semangat. Kemudian perbualan kami terarah kepada ALA. Aku pula yang..."owhhhh...". hahaa.

hmmm...ALA..ALA...
apasal la aku masih terfikir pasal ALA lagi nih..
bila terkenang semula, mana boleh lupa kot.. dulu separuh mati aku hanya kerana ALA. kulanjutkan pengajianku selama 3 1/2 tahun pun kerananya jugak. Aku dah abes tenure pun masih ALA jugak.. masa tuh, perghhhh buat pekak je walaupun tau ada yang tak senang kehadiranku selepas sesi 2007/2008. Semuanya kerana ALA.. ada sebab kenapa aku bertindak sedemikian.. Yang tahu, terima kasih la kerna memahami. Yang tak tahu, biarlah tak tahu.. Yang penting..u all manfaatkanlah pengalaman dahulu kala tu...

Sekarang banyak perkara nak dilangsaikan... DALL pun agak lama tidak kujenguk. Kak Liya dan bos jangan kecik hati ye...heehhe. OR ALA dan debate pun tidak sempat ku singgah..mintak maaf ye.huhu.

2 comments:

AL-ZAHRAWI said...

salam kak,tahniah dah konvo!!teruskan perjuangan..

Farahana said...

Dik Rahmah,

Terima kasih...

Kata2 yang sama buat Rahmah....

Berusaha berjaya di sini dan di sana kelak

(^_~)

sori baru perasaan mesej nih...